svētdiena, 2008. gada 20. janvāris

Mans tālrunis nav bloķēts!

"Pirms gada man nozaga mobilo telefonu. Es, protams, operatoram pateicu. Tagad, meklējot savu IMEI numuri.lv, man rāda, ka tas nav bloķēts. Kāpēc nekas nedarbojas?"

Šāda tipa vēstules, zvanus un jautājumus esmu saņēmis visvairāk, tādēļ paskaidrošu situāciju.

1. Ministru kabineta noteikumi Nr.619 "Noteikumi par zudušu identificējamu elektronisko sakaru galiekārtu centralizētas datubāzes veidošanu, uzturēšanu un izmantošanu, kā arī šādu galiekārtu izmantošanas iespējas pārtraukšanu un atjaunošanu" (likumi.lv) stājās spēkā 2008.gada 1.janvārī, tādēļ attiecas tikai uz šogad un nākotnē zudušām galiekārtām.

2. Tiesa, ir arī 22.pants,

Elektronisko sakaru komersants var centralizētajā datubāzē iekļaut informāciju par īpašniekam zudušu identificējamu galiekārtu, kas tā rīcībā nonākusi līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ja attiecīgā informācija atbilst šo noteikumu 3.punkta prasībām.

kas nosaka (bet principā neuzliek par pienākumu), ka, ja operators vēlas, tad var iekļaut arī vēsturiskos datus.

3. Sarunās ar operatoriem esmu noskaidrojis, ka visi kaut kādā apmērā veiks vēsturisko datu ielādi datu bāzē. Tam nepieciešama gan datu sagatavošana, gan pārbaudes, tādēļ tas var "ievilkties" vairākus mēnešus.


Nav komentāru:

Emuāra arhīvs